Saturday 24 September 2011

Weekend yang freakingly awsome!

Assalamualaikum w.b.t..
ok,lame jugak ye aku x update blog..symptom2 malas tu dah mula terserlah...
adekah blog aku akan terbengkalai mcm dulu2 jugak?hohooo..
no,no..i won't let banana fruit two times..
ok,mcm sume org dah tawu..student degree dah dua minggu start kuliah segale bagai..
permulaan sem kali ni agak bizi..
bkn bizi dgn esaimen tp bizi dgn mcm2 aktiviti yg aku buat ngan kwn2...
so,weekend aku last week mmg burn..
first sekali,on friday..16 september 2011,bersempena dgn HARI MALAYSIA..aku and a few of my classmate pergi mendaki bukit broga..*menaip dgn penuh bangga seolah2 dah dpt tawan puncak everest*
kitorang pergi naek 4 kereta..tp balik 3 kereta..lg sorang tu just tumpangkan and drop by sampai bukit broga je..
plan asalnye nak pegi pukul 4.30.nak tengok sunrise lah konon..


sumber:encik google
tp pukul 4.30 tu aku dgn bella baru bangun..hohoo...
mmg x mandi lah pagi tu..pastu dgn menunggu satu lg kereta,last2 kitorang bergerak pukul 5.30..tambah tolak darab bahagi mase nak ke sane,plus drop by nak solat subuh..at last,kitorang sampai bukit broga pukul 7.15..mmg lah sunrise pulak yg tengok kitorang..
huh,sedih plus pedih hati ni...salah aku pun..sape suruh bangun lambat!!
nak naek ke puncak broga tu,1.7 km..pergh!mmg byk kali lah aku pancit..stamina kurang..
almaklum,mmg susah nak bwk badan yg agak "comel" ni kalau nak hiking..
lg 1,yg part x boleh blah..kitorang semua yg girl2 ni pakai jeans..xde yg pakai seluar track..
terpaksa lah telinga capang kami menadah perlian2 org sekeliling..
"untunglah kat atas tu ade pavillion...."
cis!haha..mula2 aku dgn bella plan nak pkai seluar track tp bila tanye diorang,sume ckp pakai seluar jeans.,kitorang pun ikut aje lah..last2 kene perli..mangkuk hayun!
ok,aku x nak merepek2 byk2..biar gambar je yg story mory..


sampai kat 1st puncak pukul 8.37 a.m..
*broga ade 4 puncak ye*
agak scary utk naek atas batu ni..


model bukit broga 1..
-ariq-
model bukit broga 2
-zaki-


diorang agak ringan utk melompat..hohooo
inilah buktinye kitorang still menyambut hari malaysia..hehe


kitorang yg agak2 berat ni decide x nak panjat atas batu besar tu..hehe
tp..tp berat aku 50 lebih je..x berat kan??
merenung mase hadapan..






salah teknik...aku turun by sliding..mmg habis rosak  lah baju murah yg aku pakai tu..waaaaa...

dalam keadaan ape sekalipun,bila lensa kamera terhala ke arah kita,mesti posing..hohooo


macam2 style nak turun bukit..
bawang merah versi 2011 @ bukit broga
psstt..buaian ni lah tempat sheikh muszhaphar photoshoot pre wedding dia..
ni pulak bawang....?kasi watak antagonis lah..zaki jd bawang putih..hohoo
ok,dah2 lah tu show off gmbar kat bukit broga..klu aku tunjuk sume nnti boleh jadi galeri pulak...
now aku nak cerite pulak pasal the next2 day...lepas hiking kat bukit broga,hari ahad selepas itu..aku,watip,bella,syafiqa hayati.fatin hilyani,fatin asyiqin pergi beraya kat kg syafiqa adhana..bkn open house tp open kampung..kg sg yu..klu aku x silap lah...
yg best nye kat kampung ni ialah sawah padi nye yg menghijau..1st time aku pergi turun sawah padi..waaaa,bes gila..x sia2 aku pergi sane..dahle makan free..boleh jalan2 kat sawah padi.. :)
tp part that will be remarkable forever ialah mase yani jatuh motor kat sawah padi..habis rosak sawah padi org..adoi!haha..
dahlah yani 1st time bawak moto..komfem trauma dah budak tu lepas ni.. :P


menanti bas utk ke seksyen 2..
sampai kat seksyen 2,tunggu watip amek pulak.. :)
penata cahaye kurang cantek..rumah adhana ni pakai lampu romantik..haish!
1 happy family at home.. :)




bebudak jakun naek lori.. :P
captionless..
biarkan mereka bahagia... :P
moto dah masuk dlm sawah..naseb baek ade hero2 malaya tolong..hohooo
fatin hilyani(mangsa kejadian) yg berbaju peach...
colourful..right?
aku suke gmbar ni..no specific reason.. :)
captionless..


bella(yg depan sekali) tgh berkawat kt sawah padi.. :P




perasan x mcm ade bentuk love kat langit tu?
ok,klu x perasan maknenye tinggal lg 2 jumaat lah tu..hohooo
awatif & myvi putih beliau.. LOL..
okey,thats all gambar yg aku nak tunjuk..nak upload byk2 beruk band aku mcm siput sedut..dahlah beruk,siput pulak tu..heh!
my last weekend sgt2 freakingly awsome..since aku dah enjoy awal2,so start dari skang aku kene pulun belajar lah pulak plus menjalankan tanggungjawab yg terpikul kat bahu..no more jalan2..
till then,chaw chin chaw!


sekian~~


Dah Habis Baca?Kalau Suka,Sila Like..Thanx.. :)

2 budak kasi surat cinta:

Muhammad Al-Afiq said...

waaa teringin la kecik nk naik bukit broga tu...dah lain an ko skang...eh.! bdak matrik aku si zaki tu pun ada gak...hwahahaha...

Norhasfiza Roosli said...

@Muhammad Al-Afiq
bes gila ooo afiq naek bukit tu..even penat..klu boleh wat aktiviti harian,komfem kurus keding aku..haha..ape yg laennye?makin gemuk?ke makin kurus?wawawaaa...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...