Tuesday 24 July 2012

Hidup Yang Semakin Mencabar

Dengan ini, diumumkan bahawa..


Permohonan kolej anda GAGAL!
Tersentap kejap masa bace keputusan kolej..
Waaaaaaaa.... tak dapat kolej!
Time tu macam2 terlintas kat kepala otak..
Mana nak carik rumah sewa?
Berapa banyak duit nak pakai ni?
Kena beli kereta ke?
oh,ok.. bab kereta ni tak penting sgt rasanya.. 

Susah rupanya jadi dewasa ni..
Banyak duit nak kene pakai..
Lagi2 untuk pelajar2 macam aku ni..
Kesian tengok duit parents aku yang keluar macam air..
Rasa mcm nak patah balik ke zaman kanak2 ribena..
Zaman yang tak perlu nak fikir macam2..
Tak kisahlah kena rotan dengan mak sebab nakal..
Kena cili mulut sebab tipu mak.. 
Sebab mak buat macam tu lah aku jadi orang sekarang ni..

Sekarang tengah buat rayuan kolej..
Wait & see je la..
Harap2 pihak kolej consider condition aku..
and the others yang same boat with me..
Aku bukan anak org senang..
Tapi nak kata dhaif sgt tu pun taklah..
But still, aku tawu aku tak mampu duduk kat rumah sewa..
Bila keputusan kolej nak keluar ye?
Harap2 jgn lah time dah start kuliah.. 
Sebab..
Mana aku nak merempat time tu?? 


Tetibe je..
Aku nampak laluan final year aku yang mencabar..
Dan berliku2..
Semuanya gara2 permohonan kolej gagal..
Ah, pesimis!


Dah Habis Baca?Kalau Suka,Sila Like..Thanx.. :)

0 budak kasi surat cinta:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...