Monday 5 March 2012

Starting A New..

Assalamualaikum..
Dah sebulan aku lebih aku cuci tangan dari beruk band..sebulan lebih jugaklah aku mmg x amek tawu psl blog aku..dah bersarang labah2 agaknye..~~
Bersamaan dgn 5hb Mac 2012,aku dah melangkah ke sem 4..rase mcm kejap je dah nak habis tahun kedua aku kat uitm ni..
rase macam baru semalam je jadi orang jakun masuk u..muahahaha...
adat lah,subjek makin lama makin tough..sem ni je kena carry 4 subjek bio.. Animal Physiology,Biophysics,Reproduction and Immunology..plus 2 subjek minor Insurans and Management..plus bahasa Arab..moga diberi kekuatan supaya fius kat otak ni tak putus.. *nama pun belajar,mana ada yang senang,kan3? *
Target sem baru mesti lah nak dekan lagi..bukan sbb tamak..aku nak dapatkan 1st class degree..tak nak bayar duit ptptn..hohooo..aku ade terdengar kat radio,student yang dapat 1st class degree x payah bayar balik ptptn..OMO!kalau salah sebar cerita,naya je aku kena saman dengan pihak berkenaan..hehe..
Oh ya,aku tak sempat nak share rezut sem 3 aku..*disebabkan keputusan bekalan beruk band*..Rezut sem lepas aku...jeng3...!!!




Alhamdulillah,rezeki Allah bagi..   
(walaupun banyak A-)..Subjek yang aku target A genetic je..(nasib dapat A,klu tak frust tertonggeng2 aku..)..yang laen2 tu kebanyakannnya beyond the expectation..lagi2 parasite..susah hati aku sebab mimpi dapat C+ je..naseb dapat b+..klu kena repeat,sah-sah aku femes sebab kena jadi mangsa kena jawab soalan encik Parasite dalam lecture nanti~~
Selepas sem 1 and sem 2 asyik dapat pra-dekan je, akhirnye sem 3 berjaya jugak dapatkan Dean's List tu..classmate aku pun almost 20 person yg dpt DL klu tak silap..sem 4 aku kena upgrade diri sendiri memandangkan subjek2 pun makin susah..kena jadikan rezut sem3 sebagai pembakar semangat utk sem 4..aku dah terlepas peluang nak dapat Anugerah Naib Canselor gara-gara kesedaran sivik untuk belajar tu lambat sangat datang..target aku sekarang 1st class degree..wish me luck! :)

nota kaki::antara persamaan subjek2 sem 3 yang aku dapat A- ialah,semua subjek tu ialah kelas yang aku 'rajin' sangat datang.kui3...klu parasitology B+ tu kira standard.killer paper!.aku tak pernah ponteng kelas encik shamsul taw!eh,pernah..tp sekali je..hehe



Dah Habis Baca?Kalau Suka,Sila Like..Thanx.. :)

0 budak kasi surat cinta:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...